CONTROLLING ZEWNĘTRZNY- "BAROMETR KLIENTA"
Nasza firma jako pierwsza na rynku wprowadziła tzw. system controllingu zewnętrznego, dzisiaj powszechnie znany jako system tzw. akcji anonimowego klienta. Controlling zewnętrzny został wprowadzony w życie po raz pierwszy w 1997r. w Społem Białystok oraz Społem Kielce i był bardzo konsekwentnie realizowany przez przeszkolonych pracowników różnych działów ww firm. Nasza firma wprowadziła skutecznie controlling zewnętrzny w ok. 40 firmach handlu detalicznego.
Od 2005r na rynku pojawiły się firmy zewnętrzne proponujące akcję tzw. anonimowego klienta. Polecaliśmy naszym klientom tę usługi tak długo, dopóki "anonimowy" okazał się "zbyt powierzchowny". W związku z powyższym firma Seminaria Praktycznego Marketingu w 2009r.podjęła prace organizacyjno-przygotowawcze, aby jako pierwsza firma szkoleniowo-consultingowa zaproponować swoim klientom System Controllingu Zewnętrznego /Barometr Klienta/.
Od 2010r. przeprowadziliśmy ponad 520 sesji controllingu zewnętrznego oraz wprowadziliśmy w życie Księgę Standardów
w ponad 50 firmach handlu detalicznego. W ramach 520 sesji controllingu zewnętrznego dokonaliśmy oceny personalnej ok. 55 tyś. sprzedawców, z których 750 osób otrzymało dyplom z nadaniem tytułu "Top Sprzedawca" oraz nagrody materialne. W 2013 roku dokonaliśmy optymalizacji pracy pocontrollingowej poprzez wprowadzenie do Księgi Standardów nowych rozdziałów dotyczących rozmowy poocennej, procedur motywacyjnych i szkoleń wewnętrznych
Wszystkie firmy zdecydowały się na kontynuację współpracy
szkoleniowo-controllingowej w ramach zaproponowanego systemu z 2013r.
Akcje są przeprowadzane przez fachowców naszej firmy i obejmują następujące płaszczyzny:
q ogólna orientacja na klienta w jednostce handlowej
q przestrzeganie zasad ekspozycji ze szczególną koncentracją na grupach towarowych świeżych
q controlling personalny
Celem Barometru Klienta jest :
q podniesienie poziomu obsługi
q poprawa ekspozycji i gotowości sprzedażowej
q stworzenie zdrowej rywalizacji w sieci
q wybór sprzedawcy miesiąca i jednostki handlowej sieci z zastosowaniem motywacji pozytywnej (nagród)
q pogłębienie wiedzy fachowej poprzez bardzo szczegółową prezentację wyników controllingu, która jest jednocześnie szkoleniem.
|